DESCRIPTIVE TEXT SINGKAT DAN TERJEMAH: MY TALKING PARROT

 

Beo

My father has a parrot. This talking bird is quite old, because my father bought it when I was a kid. He is 15 years old. Since this bird has been living with my family for a quite some time, he is rich in vocabulary. Sometimes, he greets me when I come back home.


Melvin is his name. Melvin has grey feather, and small white area around his eyes. He has a strong, black beak. His favorite food is banana and cooked chicken. He likes to talk to guests in our house, like saying greetings or funny phrases. He is our pet and our funny friend. 

 

TERJEMAH: 

BURUNG BEOKU YANG BERBICARA

Ayahku memiliki burung beo. Burung yang bisa bicara ini sudah cukup tua karena dibelikan oleh ayah saat aku masih kecil. Dia berusia 15 tahun. Karena burung ini sudah cukup lama tinggal bersama keluargaku, dia kaya akan kosakata. Dia selalu menyapaku saat aku pulang.

 

Melvin namanya. Melvin memiliki bulu abu-abu dan area putih kecil di sekitar matanya. Dia memiliki paruh hitam yang kuat. Makanan favoritnya adalah pisang dan ayam yang dimasak. Dia suka berbicara dengan tamu di rumah kami, seperti mengucapkan salam atau ungkapan lucu. Dia adalah hewan peliharaan kami dan teman kami yang lucu.