DESCRIPTIVE TEXT SINGKAT DAN TERJEMAH: MY LOVELY RABBIT

Kelinciku

I have a rabbit. I call her Lala. She is very old, 10 years old. My father bought me Lala when I was 12 years old. Now I’m 22, and Lala is still healthy. She is a little bit slower,  but that’s understandable because she is old. 

 

Lala is Blanc de Hotot race. She has clean, white fur. She has a black line around her eyes as if she is wearing eyeliner. Her ears are long and pink inside. She likes to stay in her cage. Sometimes, I get her out of her cage to our backyard. She likes to enjoy the sunrise rays while I brush her fur. 

 

TERJEMAH:

KELINCIKU YANG CANTIK

Aku punya kelinci. Aku memanggilnya Lala. Dia sangat tua, 10 tahun. Ayahku membelikanku Lala saat aku berumur 12 tahun. Sekarang usiaku 22 tahun, dan Lala masih sehat. Dia sedikit lebih lambat, tapi itu wajar karena dia sudah tua.

 

Lala adalah ras Blanc de Hotot. Dia memiliki bulu putih bersih. Dia memiliki garis hitam di sekitar matanya seolah-olah dia memakai eyeliner. Telinganya panjang dan berwarna merah muda di dalamnya. Dia suka tinggal di kandangnya. Kadang-kadang, aku mengeluarkannya dari kandangnya ke halaman belakang kami. Dia suka menikmati sinar matahari terbit ketika aku menyikat bulunya.