DESCRIPTIVE TEXT SINGKAT DAN TERJEMAH: THE SUN BEAR

 

Beruang Matahari

The Sun Bear is a native animal of Southeast Asia. These animals that are popularly depicted as eating honey are actually aggressive animals. These black-furred creatures will not hesitate to attack or even kills human, moreover if they’re being provoked. 

 

They are small bears, with a height of 70 centimeters at the shoulder, and they weigh about 25-65 kilograms. There is a golden-like area on their chest, which is said similar to the image of the rising sun. They have long and big tongues, which sometimes stick out. This long tongue helps them to get honey and insect from trees. 

 

TERJEMAH:

BERUANG MATAHARI

Beruang Matahari adalah hewan asli dari Asia Tenggara. Hewan yang populer digambarkan memakan madu ini sebenarnya adalah hewan yang agresif. Makhluk berbulu hitam ini tidak akan segan untuk menyerang atau bahkan membunuh orang, apalagi jika diprovokasi.

 

Mereka adalah beruang yang kecil, dengan tinggi di bahu sekitar 70 cm, dan mereka berbobot seberat 26-65 kilogram. Ada area seperti emas di dada mereka, yang dikatakan mirip dengan gambaran matahari terbit. Mereka memiliki lidah yang panjang dan besar, yang terkadang dijulurkan. Lidah ini berfungsi untuk membantu mereka mendapatkan madu dan serangga dari pepohonan.